Updates:
Will turned 25 years old in 2 months. 21/5/2016 , 3.22pm
31st May 2012   9:07pm



Kadang kadang aku berharap aku tak pernah buat benda tue dan tak pernah buat benda nie. Tak pernah berjumpa dengan orang tue atau orang nie dan kadang kadang aku berharap keadaan tak complicated macam mana sekarang nie. Tapi siapa kita untuk menidakkan apa yang telah ditentukan , kan ?


Betul, punya kawan yang ramai nie pun bukan ada faedah sangat. Yang ramainya datang bila senang. Bila susah, memang ada. Dan aku bersyukur aku punyai mereka. Tapi kebaikkan ada ramai kawan nie sebab masing masing ada perangai berbeza. Dari situ kita mampu menilai. Orang kata untuk belajar tentang kehidupan, yang terbaik sekali ialah daripada pengalaman sendiri. Yang mana boleh dipercaya dan tidak boleh dipercaya, yang mana ada masa susah dan senang, yang mana boleh dijadikan bahu untuk melepaskan lelah dan yang mana tidak, yang mana kaki tikam belakang dan macam macam lagi.


Sesetengah orang boleh berubah, dan sesetengah orang lagi walau berapa banyak sekali pun peluang yang kita bagi tetap sama. Menikam belakang itu umpama darah daging dia. Tak mampu diubah. Hai yang membaca, ini adalah umum, bukan aku tujukan kepada sesiapa. Tapi jika ada yang terasa, itu bukan salah jemari yang menaip. Bak kata pepatah, siapa makan nasi dia lah yang kenyang. Tak begitu?


Untuk mendapat kepercayaan bukan senang. Sekali kau hilangkan, kemungkinan mendapat balik adalah kecil. Aku percaya dunia bukan sebesar mana. Mungkin dalam masa terdekat kau tidak akan bertemu kembali dengan yang kau telah tikam, tapi dalam masa lima tahun atau mungkin sepuluh tahun, siapa tahu. Dalam masa yang panjang itu mungkin kau telah betul betul berubah tapi kau ingat orang tue akan senang senang lupa apa yang terjadi?


Berkawan ibarat pelaburan. Sama ada hasilnya baik atau buruk bukan pada masa sekarang kau akan nampak, tapi dalam jangka masa panjang. 




p/s : Aku percaya weekend akan datang ini akan menjadi weekend yang paling bosan. pffttt





No comments: