Updates:
Will turned 25 years old in 2 months. 21/5/2016 , 3.22pm
 10th August 2011 / 10Ramadhan



Aku kann, haih cukup pelik dengan sesetengah orang nie yang hidup macam dorang akan hidup seribu tahun lagi. Hidup menongkat dunia sungguh. Tipu sane tipu sini, nasihat orang macam macam dia baik sangattt padahal diri sendiri pun 2x5 . Kalau nak nasihat orang tue, dia kira perangai elok lah juga, aku boleh tahan lagi. Nie perangai pun macam haram, bajet dengan muka innocent kau , kau bolehla nak perdaya dorang. Tapi aku yang dah tahu kau macam mana, terasa nak muntah berbaldi baldi baca status kau doe, annoying sungguh. Kesian mereka yang terkena. *hihihi :D kelakar.


Dunia nie kalau Tuhan nak tunjuk sekejap je. Tapi kalau hidup kau sejahtera je sampai sekarang nie, mungkin belum sampai masa lagi karma nak datang. Orang macam kau nie idaknya berubah kalau dengan hanya kata kata, mungkin kalau dah kena diri sendiri baru tersedar sikit kot.


Biasalah manusia kan, kalau dia dah dekat atas tue, mana nak sedar apa apa. Yang dia tahu hidup seronok je. Tapi usia kau sekarang nie bukan akan kekal sampai bila bila pun. Masa semakin berlalu, umur semakin meningkat. Jangan terlalu seronok menyakiti orang, jangan terlalu seronok tipu orang sana sini kerana bagi orang orang yang teraniaya , doa mereka dimakbulkan. Lebih lebih lagi pada bulan mulia nie. Bahu yang sedia berat dengan dosa, jangan ditambahkan lagi hutang maaf dengan manusia. Takut nanti tak terbayar*peringatan utk diri sendiri juga. Mungkin kau rasa aku tak layak berkata macam aku baik sangat, tapi sekurang kurangnya aku tak sekejam kau.


Hidup jangan terlalu menongkah dunia wahai manusia,
kelak jika jatuh terlungkup tak mampu lagi nak bangun :)





p/s : Tersangatlahhhhhh rindukan rumah dan kluarga. Memerlukan kata kata membara untuk menaikkan semangat belajar untuk final nie. Anyone, help ? haha :D


6 comments:

sombody said...

bunyinya mcm marah sgt je.hurm.belajarla selagi mampu.cuba letakkan harapan keluarga tersyg sebagai pendorong utama.insyallah ok :)

efie potter said...

tak marah, cumaa hmm taktau macam mana nk describe perasaan nie. tgk someone tue tipo orang lain tapi kita tak boleh nak bgtau dia. hows that ? haha. insyaallah, terima kasih :)

somebody said...

tipu tentang apa?Andai ia memudaratkan nanti,tak salah kita pesan pada orang tu untuk berhati-hati :)

efie potter said...

kita nie siapalah orang nak percaya kan. tak sebaik dia, cik somebody :)

safi_annas said...

miss NSMS...Tuhan tak zalim untuk membiarkan kau berada di bawah sentiasa..percayalah rezeki untuk kau sentiasa ada di mana2..just usaha, berdoa dan akhirnya tawakal ya..yang paling penting, blajarlah seikhlas mungkin tanpa mengharapkan ape2 balasan dariNYA...segala keputusan serahkan padaNYA..ko cuma perlu study dan ingt pengorbanan org2 yg sygkan ko..terutamanya ur lovely mom..k sis..aku tau ko lebih tabah dari apa yang ko tunjukkan..^_^

efie potter said...

mummyyyyy imishhhyouuu. muahaha *tetiba :P yea, saya kuat, anda bagaimana ? haha thankyouu sis. iloveyouu more than you know :)