Updates:
Will turned 25 years old in 2 months. 21/5/2016 , 3.22pm

Love at first sight

17th Nov 2011    2:25am




Before you continue reading this entry, answer this question first.
 Do you believe love at first sight ?



Haha. Mesti korang pelik kan kenapa aku tanya soalan yang pelik tengah tengah malam macam nie. Well, jawapan aku untuk soalan di atas ialah tidak. Cinta pandang pertama tue nonsense. Macam mana kau boleh suka orang yang kau pandang hanya sekali ? Jumpa hanya sekali ? Mesti kau suka dia sebab penampilan dia kan. Ialah biasanya orang suka tengok someone tue sebab dia smart, sebab dia cun, sebab dia hensem, sebab dia menarik. Kan kan ? Ada ke orang nak pandang dekat orang selekah banyak banyak kali ? Kalau ada pun mesti sebab nak mengutuk. *haha, tak betul ke ?


Bukan kata cinta pandang pertama, dengan perkataan cinta tue pun aku tak percaya. Lebih banyak sakit je sebenarnya daripada bahagia. Bagi aku lah, semua tue pendapat masing masing kan ? Cukup hanya sekali aku merasa sakitnya penyakit cinta nie. Cukup sekali aku rasa bagai separuh mati bila ditinggal cinta. Cukup sekali aku menangis tanpa sebab dalam kelas bila baru kehilangan. Cukup sekali aku rasa tak larat nak bangun dari katil walau tanpa apa apa kecederaan fizikal. Mungkin kau rasa aku terbawa bawa dengan cerita lama, tapi sekali cukup buat aku rasa tak sanggup nak menghadapi benda yang sama *you can laugh but you dont have any ideas how sucks that feeling was


Dah nak dekat setahun pun. Aku happy je dengan status sekarang. Hidup je, takde lah sampai mati kan. Tapi entah kenapa tiba tiba, baru baru nie aku terasa lain macam. Aku rasa gelisah sentiasa. Di mana pun aku mencari wajah yang satu tue. Kadang kadang ada masa terasa bagai nak gila. Resah. Kenapa lah gila nya perasaan nie. Aku ingat aku kuat. Aku ingat aku mampu jadi heartless sampai bila bila. Heartless mungkin sedingin ais,
tapi lebih baik begitu daripada ada nya perasaan nie.


Aku terlanggar janji aku sendiri. Aku mungkin nampak cool *kata sesetengah orang lah , tapi mental aku tak sekuat yang disangka. Aku bertahan selagi aku mampu. Aku try clorox, jika boleh. Aku mengharapkan jika aku benar benar jatuh, biarlah bukan kepada si penipu besar, mahupun kepada si "tester market".












My heart would break.
But it melted when I first saw you.

2 comments:

kIwI said...

i love, love at the first sight..

farahin anuar said...

cinta pndg prtama hnya brpandukan mata yg mmndg kindahan pd pasangannya...